Nejčastější argumenty firem
a naše protiargumenty
Certifikace RSPO
Dosáhli jsme maxima úsilí nebo to dokážeme ještě zlepšit?
RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil ) byl založen v roce 2004 na podporu výroby a využívání udržitelného palmového oleje pro lidi, planetu i prosperitu. RSPO je uskupení velkých výrobců potravin, kosmetiky apod., maloobchodních řetězců, překupníků, pěstitelů a zpracovatelů palmy olejné, bank a investorů, ekologických a sociálních neziskových organizací a stal se celosvětově uznávaným standardem pro udržitelný palmový olej. Definuje osm principů a kritérií udržitelné produkce palmového oleje, na základě kterých vydává Certifikáty udržitelného palmového oleje (CSPO).
Další časté argumenty
Jsou oprávněné?
- Větší výtěžnost palmy olejné než u jiných plodin
- Díky palmovým plantážím je větší zaměstnanost místních lidí
- Výrobu nemůžeme změnit, protože by to změnilo chuť/konzistenci/cenu apod.